Green Masterin tarina

Elettiin vuotta 2015. Kaksi kellolaista yrittäjää etsi omaan käyttötarpeeseen sopivaa tehokasta työkonetta hyvällä hinta-laatusuhteella. Markkinoilta ei kuitenkaan löytynyt järkevää vaihtoehtoa. Uudet koneet olivat yksityisyrittäjälle turhan kalliita, ja tarjolla olleilla vaihtokoneilla oli puolestaan liikaa käyttövuosia alla.

Kun tarpeeseen ei löytynyt vastaajaa, uutta vaihtoehtoa lähdettiin etsimään ulkomailta. Lopulta päädyttiin tilaamaan omiin tarpeisiin räätälöity pyöräkuormaaja tarkoin valitulta kiinalaiselta yhteistyötehtaalta.

Kone osoittautui yllättävän hyväksi – suorastaan loistavaksi. Syntyi liikeidea. Saattaisihan joku muukin painia saman tarpeen kanssa.

Green Master Oy perustettiin ja ensimmäinen pyöräkuormaaja myytiin marraskuussa 2016. Siitä lähtien kysyntä koneillemme on jatkunut tasaisen varmana.

Ihmisläheinen ja palveleva konekauppa

Koska olemme itsekin käyttäjiä, tiedämme mitä ostaja konetoimittajaltaan toivoo. Tänä päivänä yhteistyömme jatkuu saman teknisesti edistyksellisen tehtaan kanssa Kiinassa. Olemme aktiivisesti mukana Green Master -pyöräkuormaajien kehitystyöryhmässä, jossa suunnittelemme toimivia ratkaisuja pohjoisiin olosuhteisiin ja suomalaisten tekijöiden tarpeisiin.

Pyöräkoneiden ostajina meille oli tärkeää, että jälkihoito pelaa varmasti. Tästä haluamme pitää myös Green Masterilla huolen. Kehitämme konekauppamme toimintaa pitkäjänteisesti, sillä haluamme varmistaa, että jälkihoito varaosatoimituksineen ja huoltoineen pelaa varmasti myös tulevaisuudessa.

Pyrimme ratkaisemaan myös asiakkaidemme haasteet ja löytämään niihin nopean ratkaisun – aivan kuten haluaisimme itsellemmekin tehtävän. Tästä olemmekin saaneet erityistä kiitosta asiakkailtamme.

Tiesitkö tätä Kiinasta?

Kiinalla on ennätysmäärä teknisiä sulkia hatussaan. Se on ensimmäinen ja ainoa valtio, jonka suurnopeusjunaratojen huippuvauhti yltää 350 kilometriin tunnissa. Suuret ajonopeudet vaativat edelläkävijyyttä myös ratatekniikalta sekä rakenteiden, kuten ikkunoiden, suunnittelulta.

Kiinassa rakennettiin hiljattain myös maailman pisin merisilta, joka on jälleen yksi suuri kiinalaisen insinööritaidon näyte. Yhteensä 55 km pituinen silta on suunniteltu kestämään voimakkaita maanjäristyksiä, supertaifuuneja sekä valtavien rahtialusten törmäyksiä.

  • Kiina tuottaa 97 prosenttia hightech-raaka-aineisiin kuuluvista maametalleista, joita tarvitaan pitkälle kehittyneen tekniikan tuotannossa.
  • Maailman nopein kaupallisessa käytössä oleva juna löytyy nykyään Shanghaista. Magneettilevitaatiotekniikalla 431 km/h kulkeva juna leijuu radan yllä koskematta siihen.
  • Maailman korkeimmat ja pisimmät sillat on rakennettu kiinalaisella insinööritaidolla. Kymmenestä korkeimmasta peräti seitsemän sijaitsee Kiinassa.